![Ładowanie Wydarzenia](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/plugins/the-events-calendar/src/resources/images/tribe-loading.gif)
- To wydarzenie minęło.
Architektura jako symbol, tekst i tło
20 maja 2021 – 13 marca 2022
![MOCAK wystawa, sztuka współczesna, niezła sztuka](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2021/05/shinji-ogawa-wenecja.jpg)
Architektura jako symbol, tekst i tło
20.05.2021–13.03.2022
Galeria Re | MOCAK, Kraków
Artyści: Rafał Bujnowski, Andreas Kaufmann, Jiří Kolář, Shinji Ogawa, Janek Simon, Wojciech Wilczyk, Krzysztof Wodiczko
Kurator: Agnieszka Sachar
![MOCAK wystawa, sztuka współczesna, niezła sztuka](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2021/05/shinji-ogawa-wenecja.jpg)
Artyści na różne sposoby korzystają z bogactwa zawartych w architekturze znaczeń. Czerpią z jej potencjału symbolicznego. Nawiązują do roli architektury jako tła wydarzeń i towarzysza naszej codzienności. Czynią z niej także wyrafinowane narzędzie komunikacji.
![Shinji Ogawa, wystawa, MOCAK, Kraków, Niezła sztuka](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2021/05/shinji-ogawa-mocak-350x513.jpg)
Architektura jako symbol
Janek Simon zmienia obiekty architektoniczne w symbole, aby przedstawić swoje katastroficzne wizje. Rafał Bujnowski, malując domy z rodzinnej wsi, przywołuje wspomnienia z dzieciństwa. Jiří Kolář sprawia, że zdjęcia budynków stają się metaforą ludzkiego losu.
Architektura jako tło
Shinji Ogawa wprowadza modyfikacje do znanych odbiorcom widoków, testując ich uważność. Andreas Kaufmann usuwa z przestrzeni miejskiej krzykliwe reklamy, ukazując miasto wolne od zanieczyszczeń estetycznych.
![Wojciech Wilczyk, wystawa, MOCAK, niezła sztuka](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2021/05/wojciech-wilczyk-mocak-350x350.jpg)
z cyklu Postindustrial | 2005, fotografia, 60 × 60 cm, kolekcja MOCAK-u
Architektura jako tekst
Wojciech Wilczyk uwiecznia popadające w ruinę zakłady przemysłowe, które z jednej strony dają świadectwo historii, z drugiej zaś zachęcają do refleksji o przemijaniu. Krzysztof Wodiczko za pomocą swoich projekcji nadaje budynkom cechy ludzkie i zmienia je w narzędzie komunikacji pomiędzy osobami wykluczonymi lub pokrzywdzonymi a opinią publiczną.