![Ładowanie Wydarzenia](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/plugins/the-events-calendar/src/resources/images/tribe-loading.gif)
- To wydarzenie minęło.
Andrzej Ziółkowski. The inward moment. Człowiek wobec sacrum
8 kwietnia 2022 – 15 maja 2022
![Andrzej Ziółkowski, Muzułmanka przy grobowcu świętego sufickiego Sayyeda Alego Mira Datara, fotografia, sacrum, Niezła Sztuka](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2022/04/a-ziolkowski-muzulmanka_original.jpg)
Andrzej Ziółkowski.
The inward moment. Człowiek wobec sacrum
08 kwietnia 2022 r. – 15 maja 2022 r.
Galeria Bielska BWA
![Andrzej Ziółkowski, Muzułmanka przy grobowcu świętego sufickiego Sayyeda Alego Mira Datara, fotografia, sacrum, Niezła Sztuka](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2022/04/a-ziolkowski-muzulmanka_original-752x500.jpg)
Fotograficzna opowieść o duchowości i uniwersalnym poszukiwaniu sacrum w praktykach wyznawców siedmiu wielkich religii.
Wystawa fotografii Andrzeja Ziółkowskiego oraz wydany wcześniej album zawierający 150 fotografii „The Inward Moment. Człowiek wobec sacrum”, są niezwykłą podróżą po Azji Południowo-Wschodniej. Autor, zafascynowany dziełem angielskiego benedyktyna Bede Griffithsa, wtopił się w atmosferę obrzędów religijnych, aby opowiedzieć o duchowości ludzi różnych wyznań. Bede Griffiths był przekonany, że jeżeli uda nam się dotrzeć w każdej religii do tego, co jest jej mistycznym sednem, wówczas zewnętrzne różnice przestaną nas dzielić i spotkamy się w miejscu, które jest dla nas wspólne.
![Andrzej Ziółkowski, Przygotowywanie posiłku dla pielgrzymów. Gurudwara Sri Bhath Sahib, fotografia, sacrum, Niezła Sztuka](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2022/04/a-ziolkowski-posilek-pielgrzymow_original-753x500.jpg)
Andrzej Ziółkowski:
Często słyszę pytanie, jak określiłbym moje fotografowanie. Myślę, że słowem kluczem jest tu duchowa „intymność”. Pozwalam sobie określić te fotografie jako The Inward Moment (Wewnętrzny moment) – idąc w ślady wielkich mistrzów fotografii, którzy używali słowa „moment”, by opisać swoje zdjęcia. Pierwszy był Henri Cartier-Bresson, który w 1952 roku zatytułował swą kultową monografię The Decisive Moment (Decydujący moment). Steve McCurry w swoich publikacjach używa określenia The Unguarded Moment (Moment bezbronności), a Geoff Dyer zatytułował swoją książkę, opisującą zdjęcia sławnych fotoreporterów, The Ongoing Moment (Nieprzerwany moment). Fotografując, starałem się uchwycić jednocześnie moment bezbronności i intymności duchowej. Tej chwili, w której człowiek – sam czy też w grupie – próbuje wejść w relację z sacrum, różnie nazywanym w każdej z religii. Pragnąłem opowiedzieć moimi zdjęciami o ścieżkach duchowych, po których idąc, będąc różnymi, jesteśmy sobie równi. Wszyscy wychodzimy z tego samego miejsca i ku temu samemu dążymy. Jestem ogromnie wdzięczny wszystkim bezimiennym bohaterom moich zdjęć za świadectwo ich wielkiej wiary, że kiedyś razem TAM dojdziemy.
![Andrzej Ziółkowski, Symbol yin i yang – „ciemny-jasny”, „negatywny-pozytywny” – stanowi rdzeń filozofii taoistycznej. Uliczna opera chińska, fotografia, Niezła Sztuka](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2022/04/a-ziolkowski-yin-yang_original-752x500.jpg)
Wystawa w Bielsku-Białej jest już jedenastą prezentacją zbioru fotografii Andrzeja Ziółkowskiego „The Inward moments”. Wcześniejsze wystawy były pokazywane m.in. w Lublinie, Kielcach, Kazimierzu Dolnym, Warszawie, Gdyni, Zakopanem, Gniewie i w Tyńcu.