![Ładowanie Wydarzenia](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/plugins/the-events-calendar/src/resources/images/tribe-loading.gif)
- To wydarzenie minęło.
httpaintings://
11 maja 2020 – 18 czerwca 2020
![](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2020/05/httpaintingse.png)
httpaintings://
Wernisaż: 11 maja 2020 r.
Galeria Miejska we Wrocławiu
Wystawa czynna do: 18 czerwca 2020 r.
Kuratorka: Katarzyna Zahorska
W ramach wystawy httpaintings:// wnętrza Galerii Miejskiej wypełnią się malarstwem i grafiką pięciorga artystów, dla których inspiracją i punktem wyjścia dla poszukiwań, zarówno formalnych, jak i tematycznych jest cyfryzacja i cyfrowe obrazowanie.
W wystawie httpaintings:// biorą udział Kamil Kocurek, Piotr Kossakowski, Katarzyna Rutkowska, Mariusz Wildeman i Jerzy Zajączkowski. Sztuka wymienionych artystów jest formalnie różnorodna, ponieważ wywodzi się z różnych – figuratywnych i abstrakcyjnych – konwencji przedstawieniowych. Jednak tym, co łączy twórców jest czerpanie z estetyki związanej z rozmaitymi strategiami cyfrowego obrazowania.
![fot. materiały organizatora](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2020/05/maxresdefault-889x500.jpg)
Twórcy przenoszą wprost na płaską powierzchnię płótna lub papieru przetworzone zgodnie z własną malarską wizją wizualne elementy, których podłożem zaistnienia są glitche, czyli błędy komputerowe ujawniające się w przesunięciach, powtórzeniach i kolorystycznych modyfikacjach powstałych w obrębie cyfrowo zapisanego obrazu, (Katarzyna Rutkowska, Piotr Kossakowski), piksele jako najmniejsze jednolite komponenty obrazu wyświetlanego na monitorze (Jerzy Zajączkowski) oraz aktualne i nieaktualne już techniki komputerowej wizualizacji (Mariusz Wildeman, Kamil Kocurek).
![fot. materiały organizatora](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2020/05/unnamed.jpg)
Intencją zorganizowanej we wrocławskiej Galerii Miejskiej ekspozycji jest próba zdefiniowania relacji pomiędzy sztuką a technologią, znalezienie odpowiedzi na pytanie o aktualność i miejsce tradycyjnych mediów artystycznych w dobie powszechnej cyfryzacji. Jednakże wystawa w równej mierze skupia się także na zagadnieniach bardziej ogólnych, związanych z rolą i znaczeniem technologii w naszej codzienności. W końcu, proponuje ona namysł nad kondycją człowieka we współczesnej, stechnicyzowanej rzeczywistości.