![Ładowanie Wydarzenia](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/plugins/the-events-calendar/src/resources/images/tribe-loading.gif)
- To wydarzenie minęło.
Paradise 101
2 lutego 2021 – 16 maja 2021
![](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2021/02/WW2020-paradise_101_manggha-web-banner-1108_528_detailExhibition.jpg)
Paradise 101
Wernisaż: 02 lutego 2021 r.
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha |
Galeria Europa – Daleki Wschód
Wystawa czynna do: 16 maja 2021 r.
Kuratorka: Ania Diduch
Podczas fotografowania Japonii, w dychotomii między jednostką a masą, w fuzji starożytnych rytuałów i współczesnych zachowań, odnajduję ponadczasową formę chroniącą ludzkie życie przed nieporządkiem.
Wojtek Wieteska
![Wojtek Wieteska](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2021/02/03-G1-F©WWIETESKA_original-766x500.jpg)
Paradise 101 podsumowuje 29 lat fotografowania i filmowania Japonii przez jednego artystę – Wojtka Wieteskę.
Ramy czasowe projektu korespondują z konkretnym okresem w historii Japonii: erą Heisei, która przypada na czasy panowania cesarza Akihito. W kwietniu 2019 roku, pierwszy raz od 200 lat, cesarz ustąpił z tronu by oddać władzę swojemu synowi – Naruhito. Koronacja księcia w maju 2019 oficjalnie rozpoczęła nową erę: Reiwa. Artysta specjalnie udał się w tym okresie do Japonii by rejestrować tę symboliczną przemianę czasu i tym samym domknąć pracę nad projektem rozpoczętym w 1991 roku.
![Wojtek Wieteska](https://news.niezlasztuka.net/wp-content/uploads/2021/02/04-G1-F©WWIETESKA_original-717x500.jpg)
Na Paradise 101 składają się wielkoformatowe fotografie oraz ujęcia filmowe aranżowane w formie instalacji w przestrzeni galerii. Artysta zestawia ze sobą zdjęcia z różnych lat i utrzymane w kilku konwencjach: kadry kolorowe z czarno-białymi, krajobrazy łączy z portretami, a charakterystyczne elementy japońskiej kultury komponuje obok abstrakcyjnych kadrów niezwiązanych z żadną konkretną cywilizacją. Precyzyjnie zakomponowany wszechświat subtelnych skojarzeń i niedopowiedzeń jest przestrzenią do refleksji nad siłą fotograficznego obrazu oraz współczesną japońską kulturą i japońskim stylem życia.